Adfact en Ebiquity slaan handen ineen bij registratie van online display en video campagnes

29/06/2017
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites ? vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. >

Tv-reclames vooral thematisch van karakter

17/11/2015
Adverteerders verkiezen klassieke thematische tv-campagnes boven reclames gericht op introducties of directe transacties. Van de 650 nieuwe commercials die in oktober 2015 werden uitgezonden, is meer dan 40 procent thematische van karakter. Na thematisch tv-reclames werden introductiecommercials (33 procent) het meest ingezet, gevolgd door actiematige tv-commercials (24 procent). Veel tv-reclames worden bovendien gevolgd door een tag-on. >

Minder autoreclames in eerste helft 2015

21/07/2015
De Nederlandse mediabestedingen aan reclamecampagnes voor personenauto's zijn in de eerste helft van 2015 gedaald. In de eerste 6 maanden werd er voor bijna 178 miljoen euro aan offline mediawaarde geregistreerd. Dat is een afname van 10% ten opzichte van het eerste half jaar van 2014, zo blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Adfact. Met name in de maanden maart en juni lagen de bestedingen fors lager. Automerken besteedden vooral minder aan buitenreclame en dagbladen. >

AutoRAI ten koste van mediabudget

16/04/2015
De Nederlandse mediabestedingen aan reclamecampagnes voor personenauto?s zijn in het eerste kwartaal van 2015 gedaald. In de eerste drie maanden werd er voor bijna 80 miljoen euro aan offline mediawaarde geregistreerd. Dat is een afname van 6% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014, zo blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Adfact. Automerken besteedden vooral minder aan buitenreclame. Tv blijft het populairste medium. >
Reclame-archief
Contact

Adfact Media & Advertising Intelligence
Lars de Vries
Managing Director
t 31 75 616 5531
info@adfact.nl

Adfact updates

Periode januari t/m augustus 2017
  • Energie -21,7%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de energiebranche van januari t/m augustus 2017 is 24,3 miljoen euro. Dat is 21,7% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Optiek (& horen) +5,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de optiekbranche van januari t/m augustus 2017 is 53,7 miljoen euro. Dat is 5,8% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Finance -12,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen de categorie financiƫle dienstverlening van januari t/m augustus 2017 is 161,3 miljoen euro. Dat is 12,8% minder dan dezelfde periode van vorig jaar.
  • Automotive +6,1%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen personenwagens van januari t/m augustus 2017 is 239,0 miljoen euro. Dat is 6,1% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Mobiele providers +7,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van mobiele providers van januari t/m augustus 2017 van de particuliere markt is 121,0 miljoen euro. Dat is 7,8% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Internet providers & corporate -12,2%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van internet providers & corporate van januari t/m augustus 2017 van de particuliere markt is 49,1 miljoen euro. Dat is 12,2% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Verzekeren -18,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de categorie Verzekeren van januari t/m augustus 2017 is 69,0 miljoen euro. Dat is 18,8% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.